Balenciaga
Kreativní ředitel Demna Gvasalia si stojí za tím, že značku Balenciaga tvoří rovnováha mezi inovací a elegancí. Jméno Balenciaga se postupem času vyvinulo v jednu z těch nejvlivnějších módních značek na světě se širokou nabídkou značkového oblečení a doplňků, i vyhledávaných produktů dětského oblečení.
Cristóbal
Vše začalo v srpnu 1937, kdy Cristóbal Balenciaga, narozený ve Španělsku, otevřel svůj první pařížský obchod s haute couture. V roce 1951 vytvořil zcela novou siluetu šatů a stal se „Picassem módy“. Po jeho úmrtí v roce 1972 ale jeho dědictví a dobře zavedené střihy nezanikly a jsou známé dodnes.
Zlatý věk 50. a 60. let
Tato dvě desetiletí se dají nazývat érou Cristóbala, který světu představil nespočet inovací. To z něj učinilo jednoho z nejvýraznějších mistrů umění a oděvů. Balenciaga probudil svého génia odlišně, než bylo v jeho době zvykem. Rozhodl se objevovat tělo pomocí objemu, symetrie a barevných kontrastů.
Balenciaga dnes
Balenciaga si své vysoké postavení na trhu udržuje díky zaměření na moderní streetwear a jejich zákazníky. Dalším faktorem je také cílení na mladou generaci Z, a to avantgardními a nekonvenčními marketingovými přístupy. “Méně je více” by se mělo stát mottem mnoha značek, Balenciaga jej však již přijala za své.
Stále stylová
V roce 2001 získala módní dům pod svá křídla společnost Kering. Cristóbala Balenciagu následně vystřídalo množství talentovaných návrhářů, například Nicolas Ghesquièr, Alexandr Wang a Demna Gvasalia v roce 2015. Gruzínskému návrháři Gvasaliovi se podařilo vložit svůj smysl pro streetwear do tradičních jednoduchých a jasných střihů, a tím do Balenciagy vdechnout nový život a přispět k jejímu současnému úspěchu.
Triple S
Balenciaga poprvé uvedla na trh tenisky Triple S v roce 2017 v rámci své kolekce podzim/zima a okamžitě jimi okouzlila celý módní svět. Pojmenování těchto athleisure tenisek bylo odvozeno od trojvrstvé podrážky, kterou se odlišují od jiných tenisek na platformě.
Balenciaga dnes
Balenciaga si své vysoké postavení na trhu udržuje díky zaměření na moderní streetwear a jejich zákazníky. Dalším faktorem je také cílení na mladou generaci Z, a to avantgardními a nekonvenčními marketingovými přístupy. “Méně je více” by se mělo stát mottem mnoha značek, Balenciaga jej však již přijala za své.